Diggle

Google zet meer in op lokale zichtbaarheid

Wie online surft doet dat vandaag de dag eerder via de smartphone dan via de computer. De grootste online zoekmachine, Google, speelt in op die trend: wie via de smartphone zoekt naar een specifieke dienst, zal eerder zoekresultaten te zien krijgen van bedrijven die die dienst leveren in de nabije omgeving. Niet alle bedrijven zijn hier zo gelukkig mee.

Een loodgieter in Turnhout zal bijvoorbeeld niet snel meer gevonden worden in Herentals of Mol. Het bedrijf Diggle focuste zich op deze problematiek en ontwikkelde een oplossing. Zo kan Diggle bedrijven alsnog die goede online zichtbaarheid bieden in hun randgemeentes, de voor hun interessante steden en provincies of zelfs heel België. In de afgelopen 15 jaar zorgde Michel Tassent van Diggle ervoor dat bedrijven zoals Proximus, Dovy keukens, Roularta, Cool Cat, … en honderden andere kleine bedrijven dominant zichtbaar werden in de Google zoekresultaten.


Het lijkt de logica zelve dat niet iedere website bovenaan in Google kan verschijnen, laat staan in elke gemeente. De stevige competitie maakt dat webbedrijven vaak amper rekening houden met de prestaties van hun klanten in Google ranking. Komt daar nog bij dat er maar weinig gespecialiseerde bedrijven zijn die Google’s code gekraakt hebben (beter bespeeld en ingeschat J) om zo hun klanten effectief te kunnen helpen met het vergroten van hun zichtbaarheid in Google. Om iedere klant met honderden zoekwoorden bovenaan in Google te krijgen, zijn kennis en inzicht onontbeerlijk.

Uw potentiele klanten zoeken in Google steeds meer naar de dienst die u aanbiedt in combinatie met lokale zoekwoorden zoals de gemeente of streek (bv. ‘slotenmaker Zoersel’). Sinds enige tijd spelen wij succesvol in op deze trend.


Enkele praktijkvoorbeelden van onze verwezenlijkingen:

Speedy Loodgieter:
Als u het zoekwoord loodgieter, gevolgd door een gemeente of stad in Oost- of West-Vlaanderen ingeeft (bv ‘loodgieter Gent’, ‘loodgieter Brugge’, ‘loodgieter Aalst’, ‘loodgieter Sint-Niklaas’, etc) dan komt onze klant bijna altijd op de eerste pagina van Google te staan, dit ook met zijn belangrijkste zoekwoord ‘loodgieter 24/7’.

Carloma:
Deze klant scoort zeer goed in Google met termen als ‘trekhaken’, ‘trekhaak’ en bijna alle combinaties daarrond met ‘prijs’, ‘prijzen’, ‘plaatsen’, ‘monteren’, ‘auto’, etc …, alsook in combinatie met gemeentes in een straal van 35 km rondom Wommelgem (trekhaken + Antwerpen, Mechelen, Schoten, Lier, Hoogstraten, Turnhout, Herentals, Sint-Niklaas, Beveren, etc…)

Tennisbrick:
Deze klant scoort met zoekwoorden zoals gravel, tennisvelden, tennisveld aanleggen, tennisveld aanleggen prijs, onderhoud tennisveld, tennisbenodigdheden, tennis banken, tenniswals, tennisbal machine, etc. Met deze zoektermen komt zijn website steeds terug op de eerste pagina van Google’s zoekresultaten. Hetzelfde voor zoektermen die bestaan uit een combinatie van bv. ‘tennisveld aanleggen’ en een stad (Antwerpen, Gent, Hasselt, Brugge, Mechelen, Geel, etc.)


Sterke resultaten waar velen niet in slagen en waarvoor wij harde garanties durven te bieden.

En jouw bedrijf ? Hoe zou jouw business er morgen uitzien mocht jouw bedrijf dominant aanwezig zijn in Google, zonder betalende advertenties via diensten zoals Google Adwods?
 

Interesse in meer info of een afspraak

We komen graag bij u langs om dit alles verder toe te lichten.

Diggle - Lange Winkelhaakstraat 26 - 2060 Antwerpen - info@diggle.be - T: 03 23 23 798