De verschillende stappen in ons methodologisch proces

Methodologie

Als webarchitect zijn we veel meer dan de zoveelste webbouwer. We werken dan ook volgens een eigen methodologie en bouwen zo een brug tussen technologie, bedrijfsidentiteit, het verwezenlijken van je bedrijfsdoelstellingen en de uiteindelijke gebruiker. In 8 stappen zorgen we er voor dat uw bedrijf uitgroeit tot een online succes.

Methodologie stap een: Discover

Discover

In de eerste fase zullen we willen ontdekken waar je bedrijf juist voor staat. Op wat voor klanten mik je? Wat maakt je bedrijf uniek en wat heb je je klanten bieden? Wat zijn je specifieke bedrijfsdoelstellingen? Tijdens deze fase brengen we ook in kaart wat je website zeker nodig heeft om deze bedrijfsdoelstellingen te behalen. Baat je bijvoorbeeld een hostel uit, dan lijkt het logisch dat je website ook is uitgerust met een boekingssysteem waarmee je klanten kamers kunnen reserveren. Ook wordt er stilgestaan bij de verschillende soorten marketing, en gaan we na welke marketingstrategie voor jouw bedrijf het best zou werken.
Methodologie stap twee: Define

Define

In een volgende fase zullen we bepalen hoe we je bedrijf juist willen presenteren op je website en / of in je advertenties. Een bedrijf dat zich wilt profileren als de goedkoopste zal een andere aanpak willen dan een bedrijf dat zich meer richt op een luxe ervaring. Bij dit alles denken we niet alleen na over de visuele kant van het plaatje, ook de manier waarop je je bedrijf wilt presenteren inzake teksten, is zeer belangrijk.

Design

Vervolgens werken we dit alles uit tot een eerste concreet design en / of een concrete marketingstrategie. In samenspraak bekijken we dan wat er mogelijk nog bijgeschaafd moet worden om zo uiteindelijk tot een mooi eindresultaat te komen.
Methodologie stap drie: Create

Create

De eigenlijke aanmaak van een website gebeurt via het gekende content management systeem Wordpress. Via Wordpress kan je gemakkelijk zelf de teksten, afbeeldingen e.a. wijzigen. Je kan daarbij kiezen uit een bedrijfswebsite, landing page of niche website. Zo'n nichewebsite is specifiek afgestemd op marketing, met speciale landingspagina's, een handig blogsysteem, kennisbank en de mogelijkheid om e-mailadressen te verzamelen in ruil voor het downloaden van een e-book, inspiratiegids, tips, schema's, checklist,...

Methodologie stap vier: Realize

Realize

Vervolgens gaan we de gecreëerde website vullen met inhoud. We zorgen voor teksten die je uniek verhaal vertellen en kiezen de juiste foto’s. Strategisch geplaatste ‘call-to-actions’ zorgen ervoor dat je klanten zonder veel moeite kunnen worden aangezet tot conversie. Via blogs kunnen we je klanten gratis informatie aanbieden en zo goodwill creëren, goodwill die ervoor kan zorgen dat je klanten voor jou kiezen en niet voor je concurrent. Deze gratis informatie kunnen we ook weggeven in de vorm van een e-book, een podcast, checklists, webinars,... Dit type informatie wordt enkel beschikbaar gesteld in ruil voor een e-mailadres. De contactenlijst die je op deze manier opbouwt kan je daarna gebruiken om een marketing en sales funnel op te zetten.
Methodologie stap vijf: Talk

Talk

Via sociale media kanalen zorgen we ervoor dat je bedrijf ook op andere manieren je boodschap online kan verspreiden. Ook kan er gekozen worden om te werken via affiliate marketing. Hierbij wordt je verhaal ook verteld door andere, invloedrijke websites. Bijkomend voordeel is dat de doorlinking die op hun website plaatsvindt ook zorgt voor een hogere score van je website in zoekmachines zoals Google. Ook een volledige, op maat geschreven digital marketing campagne behoort tot de mogelijkheden.
Methodologie stap zes: Findable

Findable

Een goede website hebben is mooi maar je hebt er niets aan als deze niet door de juiste mensen gevonden wordt. Via SEO zorgen we ervoor dat je website goed gevonden wordt door zoekmachines als Google. Dit kan eventueel uitgebreid worden met betalende advertenties (SEA)
Methodologie stap zeven: Optimize

Optimize

Onze missie stopt niet wanneer je website online staat. Met tools zoals Google Analytics meten we hoe een gebruiker zich op je website gedraagt. Hoe komt deze op je website terecht? Welke pagina’s worden vooral bezocht? Wat ook veelzeggend kan zijn is een analyse van de plaatsen waarop een bezoeker besluit je website te verlaten. Aan de hand van deze gegevens kunnen we achterhalen hoe je website verder verbeterd kan worden.

Wil je weten wat deze stappen voor jouw onderneming kunnen betekenen?